Monday, February 1, 2010

Long Island!

Fram och tillbaka till vackra Long Island. Men resorna dit var långa och framförallt på vägen upp där det var snö och trafik kaos på vägarna. Så en 5 timmars resa tog nästan 7 timmar i stället. Väl på plats hade 98orna match direkt som dom tyvärr förlorade med 5-2. Efter detta var det 97 lagets tur som vann med 5-0.

Sedan till hotellet för en sen middag och en natts sömn, som tyvärr vart en halv natts sömn. Jag har alltid konstigt nog svårt att sova på hotell i USA, då jag alltid vaknar upp mitt i natten klar vaken. Som i natt 02.40. Sen tar det ett tag tills jag somnar om, och så vaknar jag minst en gång i timmen efter detta. Riktigt jobbigt, men det var positivt för då kunde jag i alla fall sova i bilen hem. Dagens matcher gick ungefär som i går, 98orna förlust igen med 5-3 denna gång och 97orna vinst 7-1.

Väl hemma vart det lite jobb framför datan innan det var dags för min egen match med Rebels som slutade med en vinst mot Patirots med 10-7. En viktig vinst och en härlig krigarinsats från hela laget. Ni som minns förra söndagen så var jag väldigt missnöjd med min match, men i kväll gick det desto bättre och jag satte ett nytt personligt rekord med 6 poäng (3 mål och 3 assist) på en match. Jag var även glad för Pontus som gjorde mål på en av mina passningar. Han börjar hitta tillbaka till sin storform igen.

I morgon är det en av de bättre dagarna i veckan då jag är helt ledig, jag ska bara passa på att vila upp mig och bli av med min förkylning.

Hoppas ni får en lika bra Måndag som jag!
Fredrik Nygren

1 comment:

Thomas Ahlerup said...

Tja Fred, Det finns ett naturpreparat som heter Melatonin som du kan köpa i vilken Drugstore som helst. Melatonin finns naturligt i kroppen och styr vår sömn. Jag brukar alltid använda det när jag reser då det hjälper kroppen med den "interna klockan". Testa, jag tror du sover bättre på hotell då!