Wednesday, February 3, 2010

En tyst coach!

Jag har kännt mig riktigt dålig de senaste dagarna, trött, svag, huvudvärk, ont i halsen, hosta och riktigt snuvig. I dag hoppade jag över High School träningen och samlade minsa krafter till Team Maryland träningen. Men det var knappt att jag orkade med den heller. Jag har nog aldrig varit så tyst på isen som jag var i dag.

Jag gick därför till doktorn i dag och testade mig för influensan, men provet var negativt och jag hade varken svin eller vanlig influensa, så det var väldigt skönt. Doktorn trodde det rörde sig om ett vanligt virus som kan sitta i ungefär en veckas tid. Jag fick lite medicin som han trodde skulle hjälpa, så vi får hoppas på det.

Annars har inte så mycket hänt, det blir lätt så när man är sjuk.

97 laget är nära slutspel och behöver minst en vinst i helgen då vi spelar de 2 sista matcherna i serien. Vi har tuffaste tänkbara motstånd då vi spelar mot Hersey och Little Caps. Vi specialstuderade Hersey i dag innan isen och tittade på vår senaste match mot dem. Jag delade in laget i 5 grupper, där varje grupp fick något det skulle titta extra på, tex hur Hersey försvarar sig. Efter mathcen fick alla grupper redovisa sina resultat för resten av laget. Detta fungerade väldigt och det vart många bra och tydliga svar samt många bra diskussioner. Det ledde även till att spelarna iaktog filmen mer än vad de brukar då de mest tittar på sig själva och alla mål.

Nu är det dags att sova och bli frisk!
Fredrik Nygren

No comments: