Monday, February 22, 2010

14 minuter!

Jag gillar inte Pittsburgh, det började med lunchen i Lördags som skulle avnjutas med lite goda köttbullar på Ikea. Men oj vad folk kan misslyckas att tillaga frysta köttbullar, i en bytta full med vatten så ligger det vattninga köttbullar. Nej, usch helt klart de sämsta köttbullar jag någonsin ätit. Ikea Pittsburgh får absolut sämsta betyg!

Matcherna gick dåligt även dom i helgen och spelarna i 97 laget kändes omotiverade att spela 3 träningsmatcher i Pittsburgh efter den stora bragden mot Little Caps i Tordags. Jag kan förstå dom lite grann, men det var endå frustrerande. 98orna hade en vinst och två förluster men spelade bra hockey.

På kvällen hade jag min match med Rebels som också vart en katastrof då jag fick spendera 14 minuter i utvisningsbåset. Först för en "våldsam" tackling 2 minuter, men sen kom det löjligaste för dagen. Jag kom fri med målvakten men vart hakade av deras back så att jag aldrig kunde skjuta pucken, så jag skrek "Hakning". Dommaren blåser och visar ut oss båda, jag blir frustrerad och frågar varför? Han säger för att du skrek, då säger jag till honom att det är skitsnack och då ger han mig 10 minuter till. Mycket tråkigt att spendera nästan en hel period i utvsiningsbåset.

Efter en väldigt tråkig och jobbig helg så var det så till slut dags för Sverige Finland i OS, och jag var nästan säker på att Sverige skulle vinna efterssom jag hade sådan otur med allt annat denna helg. Det var ju heller aldrig något snack om vilka som var det bästa laget i matchen heller, Sverige dominerade och kontrolerade matchen från början till slut. Även fast Sverige gör 2 powerplay mål så måste jag säga att powerplayet var rätt dåligt. Vi slänger bort alldelles för många puckar och det var lätt för finnarna att rensa ut pucken. Nu är det dags för Bengt Åke att sätta i hop en riktigt stark PP unit utan M Johansson även om han var okej i dag. Jag vill se Lidström och Alfredsson på point och sedan Bäckström, med en av Sedinarna (ser ingen skillnad på dom ändå) och Franzén. Detta ger även en riktigt bra 2a uppställning också, Kronwall och Enström på point och Zäta, Loui och den andra Sedinaren framåt.

Bäst i Sverige i dag i mina ögon var Bäckström, Eriksson, Franzén och Kronwall. Men vart var Foppa? Jag gillar Foppa men han kanske skulle ha stannat hemma trots allt, eller så sparar han bara formen till slutspelet. Men just nu tycker jag synd om Zäta som tvingas släpa runt på honom just nu. En annan rolig sak med kvällens match var Franzéns och Zätas spel tillsammans på Penalty Kill. Vilket jobb, jag kände mig aldrig orolig med dessa 2 herrar på isen. Så låt dem spela i hop ävenm 5-5 nu Bengt Åke.

Nu blir det match mot Slovakien eller Norge, och visst håller vi alla tummarna för att Norge ska skrälla, men den chansen känns som 1 på 100. Så vi får sikta in oss på en stenhård match mot ett riktigt bra Slovakien.

Bed Time!
Fredrik Nygren

No comments: