Friday, February 19, 2010

Slutspel!

Yes, rubriken säger allt i kväll. Vi gjorde det, vi är nu klara för AYHL Playoffs efter kvällens seger mot Washington Little Caps med 4-3. Känns som en lättnad och en otrolig glädje för lagets skull, vi har verkligen jobbat hårt för detta.

Matchen var en riktig rysare där jag ändå tycker att vi var det bättre laget genom hela matchen, men pucken studsade Little Caps väg mer än vår. Vi började i högsta tänkbara fart och hade otroligt mycket energi där Joey som sydde 6 stygn i fingret visade vägen redan i första bytet. Läkaren hade sagt åt honom att vila i 4 dagar, men ingen säger åt Joey att vila och han jobbade ännu hårdare i stället. Även fast vi var det bättre laget så hade Little Caps mer tur och efter 3 skott på mål så hade dom gjort 2 mål. Olyckliga studsar och lite slarv i egen zon ledde till detta, så vi låg under med 2 noll efter första. Då frågade jag spelarna om de ville spela slutspel och dom var överens om det. Så jag sa åt dom att inga små flickor i röda kjolar skulle få stoppa dom. Efter andra perioden hade vi kommit igen till 2-2 efter 2st fina Powerplay mål.

När tredje perioden började så kändes det som att vi skulle vinna detta och vi kom ut riktigt starkt. Men även i denna period skulle dom få ett turligt mål efter ett billigt skott från blå linjen, och efter detta fick dom även ett powerplay. Så vi såg ut att vara i brygga, men då klev Josh och Dominick fram och gjorde mål i boxplay efter en snabb kontring och matchen var återigen kvitterad. Några minuter senare så kom så även ledningen med 9 minuter kvar av matchen efter ett snyggt mål av den andre Josh i laget. Nu var det bara att spela på ledningen och försvara sig på bästa tänkbara sätt. Det lyckades vi med och ett otroligt glädjerus infann sig hos hemma laget Team Maryland när slutsignalen gick.

Förutom denna underbara vinst så hade jag en rätt olycksdrabbad dag med en punktering på däcket när jag vaknade. Vid middagen efter matchen så bet jag av en bit av min framtand på gaffeln. Men vad gör det en dag som denna.

Playoffs!
Fredrik Nygren

No comments: