Thursday, February 18, 2010

Hockeygodis!

Så var det då äntligen dags för Sveriges OS premiär i ishockey. Men det började ju inte på bästa tänkbara sätt, för den amerikanska tv kanalen CNBC hade bestämt sig för att avsluta sändningen USAs curling match för herrar. Detta gjorde mig så klart oerhört besviken och arg, men lagom till den andra perioden så var då matchen i gång även på min tv. Det var otroligt underhållande och kul att få se alla dessa spelare tillsammans på isen med Sverige tröjorna på, Bäckström, Lidström, Forsberg, Zetterberg, Sedin osv. Så första tiden av matchen satt jag bara och njöt även om spelet inte var klockrent. Men det vart bättre och efter 2 mål i den andra perioden så kändes det aldrig oroligt.

Det andra målet var klart snyggast på Bäckström flippar en puck förbi Tysklands köttmur till försvar och Alfredsson smäller på deras back, medan Bäckström fiskar upp pucken och serverar Eriksson på vackraste tänkbara sätt. Någon som inte alls var lika duktig i mina ögon var Magnus Johansson, som jag verkligen börjar att ifrågasätta varför han är med i detta lag, när det finns andra backar som, Hedman, Strålman mfl som känns mycket bättre. Magnus hade stora problem under matchen och gjorde många misstag, som absolut kommer att kosta oss betydligt mer mot de bättre nationerna. Frågan är om han verkligen ska byta om när vi möter, Ryssland och Kanada.

Tidigare under dagen hade jag inte bevittnat Anjas vurpa i skidbacken, men har hört att det skulle vara brutal. Men som tur var så är ju Anja en riktigt satt och väldbyggd kvinna så hon verkar ha klarat sig fint. Däremot så hade jag hämtat min bil som hade varit på lagning för ett trasigt fönster.

Innan Sveriges hockeymatch så hade TM 97 träning, som jag valde att kalla säsongens viktigaste efterssom vi möter WLC i morgon kväll. Vi började med lite passningsövningar för att sedan jobba med backcheck och snabba spelvändningar. Sen gick vi över på lite Powerplay och 5-5 i zon, medan målvaktstränare Ryan jobbade med den andra målvakten på andra sidan.

Det är bra stämmning i laget och jag hoppas verkligen att alla kan toppa sin form till i morgon kväll. Vinner vi så skulle det vara en otrolig lättnad, men det är bara hårt jobb som gäller i morgon under 45 minuter.

Sov gott!
Fredrik Nygren

1 comment:

Ronnie said...

Lycka till i den viktiga matchen mot WLC!