Tuesday, February 9, 2010

WJ avslutning!

I dag var det äntligen plogat på våran gata och jag kunde använda min bil för första gången sen i Fredags. Jag åkte runt 1 tiden till Laurel för den sista seriematchen för säsongen med Walter Johnson. Skulle vi vinna denna match så skulle vi gå till slutspel där vi skulle möta Whitman i första matchen som skulle innebära vinna eller försvinna. Sist vi mötte Whitman vart det förlust med 12-0 så det skulle mycket till om vi skulle vinna en slutspelsmatch mot dom.

Vi var under dagens match det bättre laget med lyckades bara göra 4 mål, och motståndarna gjorde 5 så dom vann. Det var ändå en bra match från vår sida och en bra avslutning på säsongen. Alla spelare har verkligen utvecklats under året och förhoppningsvis har dom lärt sig ett och annat. Det var mitt mål när jag hoppade på denna utmaning, att utveckla individen och vinna ett par matcher, och det lyckades vi bra med samtidigt som alla fick spela.

Många spelare som är nybörjare har gått om spelare som har spelat i 4 år, så det är väldigt kul och stimulerande formkurva på dem. Detta vill på sikt hjälpa WJ att bli ett bättre high school lag i framtiden.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: