Friday, February 5, 2010

Lidström!

Sista träningen med WJ för säsongen vart en höjdare vi hade nämligen en smålagsstunering och mitt, Parker och Josh lag vann. Det vart många skratt och mycket kul under passet, där de tre zonerna symboliserade NHL, College Hockey och Adult C Leauge. Mitt lag vann alla matcher utan 1 då vi åkte ner i College för tillfället. Men sen vann vi Stanley Cup.

Sedan åkte jag i väg till Ikea för de sedvanliga Torsdags köttbullarna och lite inhandlande av svenska varor. Jag var väldigt nära att köpa hushållsost men sen kom jag på att jag inte hade någon osthyvel så jag struntade i det. Det vart i stället lite Kalles kaviar och salt lakrits.

2 träningar stod sedan på schemat där 97orna förberedde sig för de viktiga matcherna i helgen, då det ska avgöras om vi går till slutspel eller inte. Dock så kan dessa matcher nu skjutas upp på grund av ett oerhört snöoväder som kommer in över DC i morgon runt lunch i morgon Fredag. Det ska tydligen bli värre än sist då alla affärer och dylikt var stängt. Detta ledde till att folk blev som galna i dag och rusade till affärerna och inhandlade mat för flera veckor, trots att det bara ska snöa i 2 dagar. Många varor tog slut på bara några timmar och köerna var längre än aldrig förr.

Jag är dock optimist och tror att folk är för nervösa och överdriver och att det inte alls kommer bli någon snö kaos. Men vi får se, jag har säkert fel men hoppas att jag har rätt så vi kan spela våra matcher och bli klara för det där slutspelet någon gång.

På 98 träningen vart det mycket teknik träning och olika passingar ur olika situationer. Jag hade blandannat gjort en ny övning efter Lidströms helt underbara pass till Datsyuk i gårdagens match mot Anaheim. Som dock inte resulterade i ett mål, men framspelningen var magisk.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: