Monday, May 11, 2009

VM Brons!


Morgonen började med första halvlek av Mff-DIF i fotbollsallsvenskan på webradion. Tyvärr lyckades DIF inte ta poäng utan Malmö vann med 2-1. Jag hade även lovat Christian att hjälpa till med en clinic för tjejer mellan 8-14 år. Så jag åkte till Rockville runt 9.30 i morse för att gå på is 9.50.

Jag började passet med skridskoåkning och sen delade vi upp gruppen i 3 små grupper och jag tränade lite teknik i olika banor på min sida. Det är alltid lite annourlunda att träna tjejer, men det gick bra och det verkade som att alla var nöjda och glada. 2 tjejer åkte runt med fel vinkel på klubban så jag fick säga åt dom att titta på en ny klubba.

I dag tog Sverige även VM brons i ishockey efter att ha besegrat USA med 4-2. En 3e plats i VM med det laget vi hade känns bra faktiskt, det visar på en bra bredd bland våra elitspelare. Rysslnad vann för andra året i rad finalen mot Kanada, starkt jobbat.

I dag var det även mors dag i USA och detta brukar firas genom grill partyn hemma hos folk, jag följde med familjen Bretner till ett par bekanta till dem och åt grillade hamburgare. Dom bor ungefär 2 km bort så jag tog en tur med skate boarden och rullade dit.

I morgon börjar min andra clinic här i USA och den innehåller totalt 6 ispass.

Anmälningarna till campen i Sverige v.28 fortsätter att trilla in också, i den äldsta gruppen är det nu endast 10 platser kvar. Så vill du vara med så får du skicka in anmälan snart.

Nu är det dags för en kopp varm choklad!
Fredrik Nygren

1 comment:

Inaj said...

"2 tjejer åkte runt med fel vinkel på klubban så jag fick säga åt dom att titta på en ny klubba"

hahahahahahaha