Monday, May 18, 2009

Hårt Jobb!

När jag vaknade upp i morse så hade jag en lång dag framför mig.
Så jag åt lite frukost för att sedan bege mig av till Rockville Ice Arena där 2 lag väntade på mitt ledarskap.

Först ut var 98 som saknade 2 spelare i dag, men det gick bra ändå och vi spelade mycket på träningen. Vi började dock med lite teknik och passningaövningar där det gällde att vara snabb på skridskorna och i huvudet.

97 laget startade med en kull lek som uppvärmning, där det gällde att vara snabb på skridskorna. Sedan jobbade vi med 3-1, 3-2 och 3-3, mycket spel med andra ord. Båda lagen hade sista ispassen innan sommaren och det märktes att de skulle sakna sina lagkamrater. Många av dom kommer dock att vara på is på olika camper.

Jag har nu gjort klart med amerikanska spelare till min camp, så det ska bli jätte roligt med väldigt duktiga spelare härifrån på besök. Nyttigt för de svenska spelarna att få prata lite mer engelska och samtidigt skaffa nya vänner i USA.

Efter dessa 2 ispass begav jag mig till Prince William där jag hade min sista träning med Washington All Stars innan tuneringen som börjar på Måndag. Laget känns riktigt bra och det ska bli väldigt kul att få spela en tunering med detta lag. Jag tror att vi har en stor chans att gå hela vägen och vinna tuneringen som spelas i Philladelphia. På träningen jobbade vi lite med den Torped hockey som vi ska spela i tuneringen, det är lite roligt att höra deras tveksamhet till ord som Torped och Libro men jag tror att dom känner att det ska bli kul att få prova något nytt. Vi får se om jag får med mig Nyllet som ass coach i tuneringen. Man skulle ju haft med säg Hardy Nilsson också som är en expert på detta system.

På kvällen slog jag Josh i billjard med 9-4 i Nineball och fick en liten revansch sen Pokerförlusten i går.

I morgon är det Derbydags och jag ska självklart köpa matchen på C sports!

Sov gott!
Fredrik Nygren

3 comments:

Anonymous said...

Vi är svart och gula AIK, stolta AIK... Oooaaahh

Anonymous said...

Vi är svart och gula AIK, stolta AIK... Oooaaahh

Anonymous said...

http://haha-itsfunnybecauseitstrue.blogspot.com/