Tuesday, May 12, 2009

Swedish skills clinic 2!

Jag Började dagen med lite styrketräning för axlarna och ryggen, och åt en smoothie och flingor till frukost. Sedan begav jag mig till Dicks Sports, som är den störtsa sportbutiken här och köpte ett par nya löpar skor, sandaler och en T-shirt. Det vart New Balance skor som sitter bra på foten, ska inviga dom med löpning i morgon eller på Onsdag.

I kväll startade min andra clinic här i staterna och det är en uppföljare på Swedish Skills Clinic. Vi beslutade om att bara he en grupp den här gången och den vart full på 2 dagar så intresset har varit stort. Kvällens pass gick bra även om jag fick skälla lite på vissa spelare som var ofokuserade. Då berättade jag för dom att jag bara vill ha spelare som vill vara här och inte dom som är här för att mamma och pappa vill det. Jag berättade även att alla kunde spela i NHL, men då måste dom vilja spela i NHL och göra allt som krävs för att spela där. Efter detta snack tog spelarna i lite mer och kändes mer fokuserade.

Efter passet fick jag se Caps vinna mot Pittsburgh i övertid i match 6 i Pittsburgh, så nu avgörs allt i en 7e match i DC på Onsdag. Men då har ju jag mitt andra pass på clinicen, så det blir ingen match för mig. Helt omöjligt att säga vilka som kommer att vinna, Pittsburgh har kännts lite bättre genom match serien, men Caps har fördel i och med hemma plan.

Såg filmen Goal 2 i går kväll som handlar om en fotbolls spelare som skriver på för Real Madrid, verklig och underhållande film som var lika bra som den första.

Nu är det sängdags!
Fredrik Nygren

No comments: