Wednesday, May 13, 2009

Konflikter i schemat!

Vi har lyckas schema lägga min clinic här i USA på samma dagar som Caps spelar sina matcher. I går missade jag ju match 6 och i morgon missar jag även match 7 som är avgörande. Mot Rangers var den 7e och avgörande matchen helt galen, ljudnivån de sista 5 minuterna var galna. Nicklas berättade för mig att han inte kunde prata med sina lagkamrater nere på isen eller i båset för att det var sånt högt ljud. I morgon kan det nästan bli värre om resultatet går Caps väg, synd att man missar den matchen då.

I dag provade jag mina nya jogging skor och dom kändes riktigt bra. Jag var ute 15 minuter och höll ett högt tempo, konditionen blir bättre och bättre. Löp steget kändes även lättare på grund av skorna, otroligt att ett par skor kan göra en sådan skillnad.

Nu blir det en film och sen sängdags!
Fredrik Nygren

No comments: