Thursday, May 14, 2009

Game Over Caps!

Så var Caps utslagna och det var faktiskt rättvist med tanke på hur matcherna har sett ut, Pittsburgh har skjutit dubbelt så mycket skott i flera av matcherna och varit det klart bättre laget. Varlamov har däremot storspelat och hållit match serien jämn. Storspelat har även Nicklas och Ovi gjort, medan andra spelare som var tvungna att producera som till exempel Green och Semin har varit mindre bra. Men Caps har gjort en bra säsong totalt sett och kan blicka framåt mot nästa.

Jag missade ju stora delar av matchen på grund av min Clinic. Vissa föräldrar på plats valde att titta på träningen i stället för matchen på tv på grund av Caps bleka insats. De som valde min träning var väldigt nöjda och de som valde Caps matchen var väldigt besvikna.
Själv tyckte jag träningen gick sådär, jag var inte helt nöjd med min egen insats men det blir väl så i bland. Vissa av spelarna hade även valt att skippa träningen helt för att kunna se matchen och jag antar att även de var besvikna att de inte var på träningen i stället.

Annars var jag ute och joggade 30 minuter i dag och åt en soppa och smörgås till lunch.

Till middag hade Micke lagat en jätte god kyckling gryta, men oturligt nog tappade han ut hela den på golvet så det fick bli köttbullar i stället.

Hej och Tack, Hockey Back!
Fredrik Nygren

No comments: