Wednesday, May 6, 2009

Give and Go!

I dag var det den där roliga konditions dagen på schemat med 4 km löpning. Det gick oväntat bra med lite Thåström i öronen. Jag känner att löpstegen blir längre och snabbare, men jag har fortfarande problem med hosta och snuva så det är lite jobbigt. Sedan fortsatte jag arbetet med sommar campen, det kommer spelare på besök från elitserien och förhoppningsvis NHL som det verkar i dagsläget, så det känns väldigt kul.

Jag mötte Jason för en sedvanlig lunch på Panera där vi pratade mest hockey och lite sommar planer. Han ska jobba större delen av sommaren, men är sugen på att hälsa på i Sverige några dagar.

På kvällen hade jag träning med Team Maryland lagen igen och det kändes verkligen kul att få träffa spelarna. Det vart 2 riktigt bra pass tycker jag och båda lagen såg riktigt bra ut, synd bara att det är en hel sommar kvar tills säsongen börjar. Jag hade kommit på en ny övning som jag prövade i dag för första gången, och resultatet blev överaskande bra. 97 lagets smålagsspel var det bästa jag har sett på länge. De spelarna som brukar åka runt och dribbla släppte pucken som aldrig förr och det bjöds på fina kombinationer.

Klapp Klapp spel!
Fredrik Nygren

No comments: