Friday, April 24, 2009

Sjukdomar!

Nu vet jag varför jag skulle lyssnat lite mer på Fysiologi och Anatomi kurserna i högskolan, då hade jag vetat mer exakt vilken sjukdom läkaren sa att jag hade i dag. Jag fick nämligen svar på mina tester som jag tog förra veckan. Jag har enligt doktorn fått Hypotyreos vilket leder till att min kropp går på halvfart, ungefär som en bil utan motor. Det är sköldkörteln som det är fel på. Vanliga symtom är Trötthet, deppresion, nedsatt ork och svårt att koncentrera sig. När jag tänker efter så har jag varit himla trött på slutet så det kanske stämmer. Men jag väntar och ser vad som sker på Måndag då jag ska tillbaks till doktorn. Om detta skulle stämma så ska jag få medicin som ska göra mig piggare och ge mig mer energi och det tackar jag inte nej till just nu.
Men det är alltid lite läskigt med sjukdomar som man inte känner till och som kräver längre medcinering. Jag gjorde även ett ultraljud test över halsen för att kolla hur sköldkörteln såg ut, och där får jag också svar på Måndag.

Efter allt strul vart det tillslut en lunch med Jason på Chipottle och en Kaffe på Starbucks, jag tog en Cappichino i dag i stället för Latte. Smaken är godare, men det är ju knappt någonting i muggen, 1/3 kaffe, 1/3 mjölk och 1/3 skum. Så jag fortsätter nog med Latten framöver också eller en större Cappichino.

På kvällen tog jag tag i min egen hockeykarriär igen och trots smärtor i halsen och huvudet så knöt jag på mig skridskorna och spelade match som tidigare under året. I dag gick det dock bättre, jag hade ett friläge mitt första byte men missade tyvärr. Men kvällens snyggaste assist stod Nygren för, som fick båda lagen att jubla. Poängskörden slutade med 2 assist men inget mål.

Nu ska jag försöka vila upp mig, och i morgon ska jag nog lägga 100kr på DIFs match mot BP i Allsvenskan online och på kvällen blir det Caps-Lundqvist (Rangers). Måste bara tillägga, Sean Avery, vilken idiot! Men han är rolig att se på, åker runt och hetsar alla på isen och kör sina fula knep. I senaste matchen höll han på att kosta Rangers segern då han kör upp en klubba i ansiktet på en Caps spelare med 3 minuter kvar. Men tack vare Lunkan och Rangers PK så klarade dom att vinna ändå. Jag undrar varför inte Brasher sänker honom, för annars gör Brasher ingen nytta i laget tyvärr. Inte ett rätt i går, ramlade runt och passade fel.

Sköt om er!
Fredrik Nygren

No comments: