Monday, April 27, 2009

Mycket is i värmen!

I dag mådde jag fortfarande dåligt och är riktigt förkyld men ändå var jag tvungen att jobba mig igenom dagens schema som startade 10.45 på Rockville. Första träningarna med lagen efter try outen var i dag och det var kul och spännande att se både de nya och gamla spelarna på isen. Båda lagen kommer att ha 3 ispass var innan sommaren kommer, bara så att man lär känna varandra inför nästa säsong.

Jag hade knappt någon energi alls på isen men kämpade på i nästan 3 timmar!

Efter detta åkte jag till Panera för dagens lunch, som vanligt bled det soppa och macka. Mina smaklökar är inte så starka just nu, så jag känner knappt någon smak när jag äter. Jag tittade även på första perioden mellan Caps och Ranger som Caps vann med 5-3 efter ännu en svag insats av vår svenske målvakt. Så nu är det utjämnat till 3-3 och den 7e matchen kommer på Tisdag hemma för Caps, och allt talar för att dom ska vinna.

Sedan var det dags för träning med Washington All Stars, där vi saknade 5 spelare i dag, men träningen gick bra och vi tränade lite Torped hockey som vi ska spela i tuneringen i Philladelphia om 3 veckor. Spelarna har aldrig hört talas om detta och var lite fundersamma, men nu börjar dom gilla det tror jag.

Sen en pizza från mama lucia till middag. Vädret är grymt här nu, 30 grader varmt och en sol som bränner. Nästan för varmt!

Klockan är bara 9 men jag är supertrött så det blir nog sängen snart!

Hälsningar,
Fredrik Nygren

No comments: