Wednesday, April 15, 2009

Nikotin fritt!


Tisdag, vilken dag!
8.00 ringer larmet som låter tut, tut, tut, tut. Jag hade bokat doktorn igen 8.45 för lite tester som gick bra. Men jag tror William hade rätt angående snuset, min kära bror Rob hade kollat om sluta snusa kan ge yrsel och det stämde bra. Läkarn trodde dock det var något virus, så vem vet!
Efter detta gick jag och la mig och sov en timme till för att sedan bli väckt av telefonen. Camilla ringde och behövde hjälp med att hämta Mickes bil i Baltimore. Då ställer man upp så en bilfärd på nästan 2 timmar avnjöts med lite sköna Winnerbäck låtar och en kaffe latte. Sedan ringde Andre som har kommit hem från Colombia och hämtat hem sina adoptiv barn. Så då svängde jag förbi honom och hälsade på dem, Felippe som är 4 år ville leka studsbolls leken med mig under en halvtimme och då fick man ställa upp.

Jag åkte sedan till Mama Lucia för att handla en köttfärssås med spagetthi till lunch, men innan den avnjöts vart det en jogging runda på 4km. Jag följer mitt träningsprogram som inte är så ansträngande men jag hoppas att det ska ha gett resultat lagom till sommaren och i sånna fall lägger jag självklart upp det här.

På kvällen hjälpte jag till på Team Marylands try out för 96or och 95or. Mina lag har try out i morgon. Då spelas även den första slutspelsmatchen mellan Caps och Rangers som jag tyvärr missar. Men på Lördag får jag gå på den andra matchen.

See you later!
Fredrik Nygren

5 comments:

Thomas Ahlerup said...

fredde starkt att sluta snusa, jag har en kompis som är läkare och som jobbar med rokavvanjning och jag berättade om din yrsel. När du slutar använda nikotin sjunker blodtrycket vilket gör att du kan bli sjukt trött och yr. Anledninen till varför många rökare går upp i vikt är att dom balanserar blodtrycket med mat eller socker (oftast omedvetet) för att hålla igång ämnesomsättningen och därmed hålla uppe trycker. Om jag inte minns fel har du redan rätt lågt blodtryck och hög ämnesomsättning. Tänk på kosten, fyll på depåerna ofta med frukt och lite snabba kolhydrater. Ätt t.ex. Havregrynsgröt på kvällen innan du somnar och till frukost! Kämpa på, fortsatt och skriv på din blogg, kul att läsa! Take Care

Thomas Ahlerup said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Oj vilket starkt inlägg. Snygg bild! Det alltid roligt

Din gamla granne said...

Men snus som är så gott... och det finns i så många färger och smaker...

Anonymous said...

wasup coach the caps are doing well its MELOOOONI