Tuesday, April 28, 2009

Brashear!


Då vart Brashear avstängd i 6 matcher efter en ful tackling på en Rangers spelare. Brashear är en fighter och kan behövas i bland, men förutom sina fysiska egenskaper har han inte mycket. Han har i detta slutspel inte bidragit med någonting på isen, tacklingen i går var det första han gjorde som hjälpte sitt lag. Han fick Rangers bästa box play spelare skadad i flera matcher, men på ett rätt fult sätt som jag inte försvarar på något sätt. Han har inte rört Avery en enda gång som har varit en ständig plåga för Caps och som kunde förtjänat en smäll. Nej Caps skall inte vara allt för ledsna med att få honom avstängd. Dock verkar han vara en riktigt bra ledare och lagkamrat som ofta kan betyda mycket för ett lag.
Detta borde ju öppna upp för Mickes comeback, men allt tyder på enligt media att det blir Chris Clark som får gå in i stället för vår svenske pucktrollare
Clark har varit skadad och inte spelat en match sen 27e januari, innan han vart skadad svarade han även för en blek insats och var den en av de sämsta Caps spelaren. Det ändå som kan tala för honom i mina ögon är att han är lagkapten och kanske kan bidra med något psykiskt till sina medspelare, men hockeymässigt väljer jag Micke alla dagar i veckan.

Men det är inte mitt val, jag är ju bara en läktarcoach som alla andra i detta sammanhang och dessutom god vän med Micke. I morgon är det i alla fall dags för den avgörande matchen mellan Caps och Rangers. Förhoppningsvis har jag en biljett och kan se det hela Live, det kommer nog bli en riktig upplevelse.

Förkylningen börjar bli lite bättre och i dagsläget äter jag 3 olika mediciner, 2 för förkylningen och så har jag fått den nya för sköldkörteln. Hoppas jag blir bättre på alla punkter snart!

Nu ska jag se sista perioden mellan Calgary-Chicago, där Chicago leder med 3-0 och verkar vara på väg mot kvartsfinalerna.

Min planerade camp för sommaren kommer bli v.28 och inte 29 som jag sa i går. Mer info kommer snart! Anmäl inresse redan nu!

Vi ses!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Vart kommer campen att vara ?
Sebbe Hartmann

Anonymous said...

Rimbo!
Hoppas du kommer Sebban, det är jag och Linus Klasen som håller i ispassen.

Fred