Wednesday, April 29, 2009

Glöm Lundqvist!



Alla ni som hoppas på Henke till VM nu, glöm det!

Han kan inte må så bra nu tyvärr, efter att ha storspelat i 4a matcher har han klappat ihop fullständigt de senaste 3. Ge honom lite tid nu, jag lovar att han behöver det. Rangers åkte ut Stanley Cup slutspelet efter en förlust i kväll med 2-1, där båda målen får klassas som billiga och självklara räddningar för en Henke i form. Men han är inte i form och därför ser jag inte att han skulle tillföra så mycket VM laget.


Han är fortfarande en mycket duktig målvakt men efter att släppt in 9 mål på 4 perioder och blivit utbytt i 2 matcher i rad så var det väl ingen som räknade med honom i kväll. När du även har 18.000 människor som skriker "Lundqvist" för fulla halsar och hånar honom så mår man nog ännu sämre. Så räkna inte med Henke i mina ögon, men vem vet han kanske är revancsh sugen. Däremot kan vi hålla tummarna på Marcus Näslund och Fredrik Sjöström som har spelat bra i denna serie enligt mig.


New York har ett mycket roligare grundspel än Caps där dom hela tiden vill driva in pucken i zonen och inte dumpa den. De är även mer offensiva utan puck och forecheckar friskt.

Caps däremot har mycket bättre spelare i sitt lag och borde vunnit större än med 4-3 i matcher.


Kapten Chirs Clark fick gå in som väntat i ställer för Nylander och gjorde så gott han kunde, han tacklade ett par gånger och sen var det inte så mycket mer. Rangers dominerade matchen i första och andra perioden, men i tredje tog Caps över fullständigt. Den stämmningen som var efter att Fedorov hade gjort 2-1 med 5 minuter kvar var sjuk! Det var högre en rock konsert, och man behövde nästan öronskydd, häftigt!


Jag ansökte även om Social Security nummer i dag, som jag skulle få inom fyra veckor.


Natti Natti!

Fredrik Nygren



7 comments:

Anonymous said...

Du måste skaffa en bättre kamera, som den jag hadde på matchen...

Har du ingen som kan ge tränaren en liten näsbränna så Micke kan få sepla snart?

H

Inaj said...

För mig är det en gåta hur Rangers lyckades med att vinna en enda match mot Caps.

Utan att Lundqvist storspel i början utav serien hade dom kammat noll.
Han skulle absolut vara en förstärkning i VM-laget, om han nu är sugen på lite revansch.
Sjöström kan ju bidra med sin fart och sitt spel i BP.
Näslund är slut och kan åka hem till Ö-vik.

Men medalj i VM blir det nog inte även om Rangersspelarna skulle ansluta.

Inaj said...

Nu när Devils åkte ur borde Oduya vara en given man för VM, om han nu vill.
Hävelid är gnaget och därför inte välkommen.

På tal om Stanley Cup och VM

Anonymous said...

Hej Fredde,

Hur anmäler man sig om man vill gå på din camp i Rimbo i sommar?
Krya på dig!
//Simon

Anonymous said...

Hej Fredrik!
Mamma Åsa här, hoppas att allt är bra med dig:)Sebbe pratar om ett läger som du ska ha i sommar. Så jag tänkte kolla lite med dig om Var och när kan man anmäla sig ? Hur många dagar ? Vilken vecka ?
Pris osv...
Ha det så bra Hälsningar Åsa

Anonymous said...

Helena, Detta är min mobilkamera då jag inte tog med den andra.

Jan, Det ska bli intressant vad Bengt Åke plockar dit. Även om Doug har problem med sin skridskoåkning vore han en rolig förstärkning också.

Simon och Åsa, v.28 i Rimbo är lägret. Mer info kommer väldigt snart!!

Bobby said...

Verkar ha varit en grym stämning! Kul för dig att få fortsätta följa slutspelet på nära håll. Go Caps!