Wednesday, April 22, 2009

Otursdagen!


New York, ja vad ska man säga?
What happens there stays there?

Resan började bra och jag och Camilla var laddade för en dag i den stora staden med lite shopping och strosande. Vi kommer till ett New York fullt av vatten, det spö regnar och alla människor går med paraply utan just vi 2. Vi tänker att så mycket värre än det här kan det ju inte bli och ser fram emot kvällens match. Men vi har nyss fått höra att spelarna ska får veta laget 2 timmar innan matchen i stället för den sedvanliga morgon träningen. Detta får oss plötsligt att se det värsta tänkbara senariot att Micke inte ska spela då coachen inte gillar honom och har bänkat honom tidigare denna säsong. Så i ett blött New York står vi och ser värsta tänkbara senariot framför oss. Det ska även tilläggas att jag samtidigt såg slutresultatet i fotbolls derbyt mellan DIF och Hif, och efterssom hammarby vann så var jag redan på dåligt humör. Det blir inte bättre när jag samtidigt grälar med en vän över telefon.


Nåja, vi fortsätter vårt shopping äventyr som bara lder till varsin sak, en skjorta för mig och en jacka för Camilla. 2 timmar innan matchstart kommer på den sista spiken i kistan, Micke ar nyss fått reda på att han inte ska spela kvällens match, jag upprepar 2 timmar innan. Vi körde i bil i fyra timmar för att se honom spela. Vi bestämmer oss rätt fort för att inte gå på matchen och i stället åka hem, blöta av regnet äter vi middag och beger oss till hotellet. Där ser vi en period av matchen som går bra för Caps. Sedan tar jag bilen och åker hem till DC, Camilla stannar och väntar på Micke och tog tåget hem i dag. I 4a timmar kör jag hem och klockan 1 är jag så hemma men har glömt nyckeln hos Pam där min bil stod, så jag kommer inte in i huset.

Jag åker därför till Mickes hus för att sova där och kommer in genom dörren, men då är det larmat. Så Pam som är barnvakt vaknar upp och stänger av det. Sen fick jag äntligen sova!

Men snacka om en av de värsta dagarna någonsin.

Som tur är går livet vidare och solen gick upp i morse och bjöd på fint väder.

Jag hämtade Camilla vid tåget för att sedan gå på 96 och 95 try outen som var i kväll.

Nu är det dags att ladda om baterierna.
Hälsningar,
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Nejmen.. Haha sadana dar dagar nar man kan bara valja mellan att skratta eller grata far man valja att skratta att elandet. Den dagen kommer att ga till historien, den saken ar klar!!

Har ar det 3,6 plusgrader, moln. Rob ar pa vag till malmo for att halla en presentation om teliafamiljen for 400 pers. Jag ar pa vag till sjukgymnast for min onda fot.


Kramar S

Michelle said...

Nääe gud va hemskt! Stackars dig och Camilla måste jag säga! Jaja, ha de så bra freddy.