Sunday, June 13, 2010

Yxor!

Lördagen avslutades precis med filmen "Walk the line" som handlar om Johnny Cash och hans liv. Humlan hade sett den 10 gånger tidigare berättade han men hade inget emot en 11e gång och för mig var det den första gången. Det var en väldigt bra och gripande film om Johnnys minst sagt fartfyllda liv med både toppar och dalar.

Från musik till Ishockey så har det i dag varit ett ispass med Washington All Stars Camp där jag i dag jobbade med balans och edge controll som det heter på engelska. Det var helt klart en blandad nivå på spelarnas kunskap inom ämnet och vissa klarade övningarna galant medan andra hade stora problem.

Vi var tidigare under dagen även och såg en Lacrosse match med en av mina gamla hockey spelare. Det var semifinal i slutspelet och det var en väldigt jämn och spännande match som tyvärr slutade med förlust för min spelares lag. Men han var rätt glad ändå och efter matchen åkte vi och åt lunch på Vapiano där det vart en riktigt god pasta för min del. Jag har alltid tyckt att Lacrosse är en väldigt egendomlig sport som jag inte är så förtjust i men oavsett vad jag tycker om sporten så måste jag hålla med alla som säger att det är en tuff och fysisk sport. Slashingar är ju tydligen tillåtet och folk slår nästan av armarna på varandra som är oskyddade och som gjorda för benbrott och blåmärken. Men alla verkade klara sig från allvarligare skador i dag, dock tycker jag synd om Forwards som ska försöka försvara sig emot slag från backarnas klubbor som är dubbelt så långa och som dom använder som yxor.

Desto lugnare var det i fotbolls VM där England tappade viktiga poäng mot USA efter en enorm målvakts tavla. Usch, den målvakten kan inte må bra just nu och vänta bara tills den engelska pressen hänger ut honom inom några timmar.

Bedtime,
Fredrik Nygren

No comments: