Wednesday, June 9, 2010

Sommar Hockey clinic!

En riktigt skön förmiddag med det bästa vädret hitills denna sommar i DC. Vad är då bra väder här? 20-25 grader varmt och en svalkande vind gör mig glad på morgonen när jag är ute och promenerar. 30 grader och kvaft i luften hör mer till vanligheten här, men det är bara jobbigt att vara ute i det vädret.

Jag introducerade Humlan för Panera Bread i dag där vi åt soppa och bröd till lunch. Han gillade det men kände sig inte riktigt mätt efter deras relativt små portioner.

På kvällen var det dags för starten av min sommar clinic som jag har med en blandad grupp av spelare mellan 11 och 8 år gamla. Det vart en rejäl dos klubb teknikträning i början för att lägga en grund av de 11 pass vi kommer att ha tillsammans. Sedan vart målvakterna inblandade och det vart några obekväma kaos övningar där spelarna var tvunga att använda sin split vision tillsammans med sin klubb och skridsko teknik.

Passet avslutades med smålagsspel på båda sidorna av isen.

I morgon har jag och Humlan köpt biljetter till baseball matchen mellan Washingtion Nationals och Pittsburgh Pirates. Det blir min andra baseball match medan det blir Humlans första, men det ska bli kul att se. I går köpte vi varsin Nationals keps som vi så klart ska ha på oss under morgondagens match.

Jag fick efter gårdagens inlägg några oroande mail om Hockeygear Camp i sommar. Men självklart kommer jag att köra den som beräknat, detta handlade om något annat. Det finns i dagsläget 2st utespelar platser och 2 målvakts platser kvar i 95 (elit) gruppen där halva TV pucks truppen kommer att vara med. I 96/97 gruppen finns det ca 8 utspelar platser kvar och en målvakts plats. Är ni intresserade skynda er att anmäla er till mig på: nygrenhockey@gmail.com

God natt,
Fredrik Nygren

No comments: