Thursday, June 24, 2010

NAPS!

I går kväll när vi kom hem så var det strömavbrott så jag kunde inte bjuda på någon blogg. Vi hade då varit på min kvälls clinic där Gustav och Hugo var med och tränade med de yngre spelarna, och det funkade riktigt för dem.

Det har blivit en del aktiviteter dagtid också som i går då jag Hugo och Stefan var nere på stan och kollade Vita Huset och lite andra sevärdigheter. Men Stefan vart trött ganska fort så vi fick vila oss på en god lunch restaurang. Stefan har även lovat sin fru att filma under resan men förutom att filma Hugo på isen där han spanar in mina övningar som han ska ta hem till Nacka, så har han inte hunnit med att filma så mycket. Men jag höll i kameran en del nere på stan då han agerade kommentator på rundturen. Stefan är en riktigt snäll och trevlig människa som man trivs med att vara och man bjuds alltid på ett skratt. Man trivs i allas sällskap här och jag har verkligen lyckats att samla i hop ett härligt gäng svenskar här på resan med Stefan, Lotta, Peter och Nicolas med barn.

I morse stod de där allesammans vid Rockville Rink när jag anlände klockan 06.59 för 07.00 ispasset. Men jag hann ut på isen i tid och vi körde mycket skridskor i början för att hitta tillbaka till matchformen då NAPS startar på Fredag morgon. Efter träningen vart det en sedvanlig frukost på ett närliggande pannkaks hus. Sen var det dags för Gustavs äldre bror Anton att åka tillbaka till Sverige.

Jag åkte hem och väckte Humlan och vi begav oss till Kettler Ice Plex med Stefan och Hugo för lite skridsko slipning och shopping och lunch i mallet.

På kvällen mötte vi upp Gustav med familj igen för en middag i Georgetown och vi bjöds på många skratt. Roligast är det nog när jag och Stefan drar igång vårat rivalitet snack inför nästa säsong och årets match mellan Nacka och Täby 97. Till en början pratade vi bara om en träningsmatch men det har spårat ur lite och nu kommer det att bli Stefan Stars mot Fredriks Select och vi satsar på 2 meters lång och breda Amerikanska fotbolls spelare som backar i båda lagen.

Skämt och sido så är det riktigt kul och trevligt att man kan umgås och vara så goda vänner även fast vi representerar 4 olika Stockholms klubbar.

I morgon klockan 07.00 lämnar vi DC och tar bilarna upp till Buffalo för att spela sommarens hetaste tunering, NAPS (North American Prospect Showcase).

Vi hörs i helgen,
Fredrik Nygren

No comments: