Monday, June 21, 2010

Mer folk!

I dag var det återigen dags för en Baseball match men denna gång inför betydligt större publik än sist. Nu var det 30.000 på plats och solen sken och bjöd på 33 graders värme till oss alla som hade letat sig dit denna dag. Jag var där med mina svenska vänner som är på besök och det verkade som att alla hade en bra tid tillsammans.

Innan dess hade vi haft träningar med Washington All Stars och det gick hyfsat bra tyckte jag, även om jag fick ett och annat "damp anfall" på spelarna när dom inte jobbade hårt eller slarvade i övningarna. Det är väldigt viktigt att komma förberedda till Naps där vi kommer att spela mot några av Nord Amerikas bästa spelare och lag.

På kvällen var jag bjuden på middag hos Joe och hans familj i Virginia där det bjöds på kyckling och potaismos med en god sallad till. Det var mycket trevligt och tiden rann i väg alldelles för snabbt innan det var dags att åka till Reston och kvällens match. Vi började dåligt men kom snabbt tillbaka och vann med 8-4 efter en rätt seg match där vi rullade på 3 kedjor som var alldelles för mycket. Jag borde haft 2st utvisningar då jag körde in i målvakten 2 gånger, men i stället resulterade det i 2st mål. Det första bjöd Humlan på efter en retur då jag sköt, gick på retur och knäckte klubban mot målvakten. Andra gången jag körde in i han vart jag trippad mitt i skottet som gick in men sen flög jag in i målet och målvakten. Men det gilldes också, dock mer rättvist än det första.

I morgon har jag 2st ispass klockan 7.00, så dag att sova igen.
Fredrik Nygren

No comments: