Wednesday, June 30, 2010

Vemod!

I dag har vi varit riktigt trötta och sega både jag och Humlan efter en lång helg i Buffalo. I går kväll spelade även jag 2 matcher på rad och stod totalt 3 timmar på is non stop utan någon mat i magen. Gissa om jag var helt slut.
Det var skönt med en vilodag där jag trots allt fick jobba en stund på kvällen på min clinic. Men jag kände mig även där helt förstörd och det kändes som att jag skulle svimma vid ett par tillfällen. Som tur var höll jag mig på fötterna och kunde avsluta ispasset på ett bra sätt som i kväll handlade mycket om balans träning.

Alla svenskar som var här på besök och spelade ishockey med mig i Naps åkte hem i går Måndag och det verkade som att de alla hade en mycket bra och rolig tid här i USA. Glädjande nog har Täby HC 97 fått en ny spelare i Gustav som har valt att spela för oss nästa säsong. Det känns verkligen jätte roligt att han kommer tillbaks till Täby och vill träna med mig och Raffe nästa säsong. Han är en spelare som höjer nivån på både träning och match.

Det ska bli kul att få dra i gång snart med min nya förening och mina nya lag, men innan dess ska jag hinna njuta av mina 3 sista veckor här i USA. Det känns tyngre för varje dag som går att behöva lämna vissa människor här. Usch, jag blir nästan gråtfärdig...

I morgon åker jag och Humlan på en hockey fri semester i 4 dagar och kommer tillbaka på Söndag morgon.

Sov gott,
Fredrik Nygren

1 comment:

Annika said...

Men det är tur att det "bara" är en flygresa emellan, hälsa på kan man ju alltid göra, och vem vet du kanske åker tillbaka till USA? Framtiden är oviss :)

Hoppas du mår bra kusin!
Kram
Annika