Friday, June 18, 2010

Tennis!

Torsdag och min förkylning kändes bättre så jag gav mig ut på en morgon promenad medan Humlan ville ligga kvar och sova i sin säng. Efter promenaden såg jag att tennisbanorna vid området var lediga så jag väckte Humlan och berättade att det var dags för vår första tennis match mot varandra. 2 glada nybörjare kan man ju kalla oss och jag var väldigt ringrostig i första sett och det tog humlan till vara på och vann första set med 6-2. Men sen kom jag i gång och slog honom med hela 6-1 i andra. Jag började även tredje set väldigt bra och tog ledningen med 2-0, vid det laget hade Humlan nog slagit sönder 5-6 stycken tennis rack om det vatit hans egna, men som tur var dom lånade och han kunde hålla sig. Men han kan vara en av de värsta förlorarna jag har sett. Jag tyckte att jag skrek mycket under första set, men Humlan var det värsta jag sätt under min storhetstid i matchen. Men han kom tillbaka efter min 2-0 ledning och vände och vann med 6-3. En jämn och välspelad match där jag snart kräver revansch.

Dagens misstag av mig var att spela i bar överkropp i skinande sol utan solkräm, så jag ser ut som en gris på hud färgen just nu som är väldigt rosa röd. Vi får hoppas att jag kan sova trots en svidande rygg och axlar.

I morgon bitti är det dags för ett ispass med 5st spelare, sedan åker jag och Humlan till New York till Lördag kväll.

Hej då,
Fredrik Nygren

No comments: