Tuesday, June 1, 2010

Guld och Silver!


Då var det så dags för slutspelet i tuneringen. I slutspel är det alltid svårare att spela sitt eget spel och det blir en mer intensiv och rakare hockey där puckar flyger till höger och vänster. Ovechkin är världens bästa hockeyspelare för att han ger 110% i alla lägen och i alla situationer medan de andra spelarna ger 100%. Men i Stanley cup slutspelet så var Ovechkin inte längre världens bästa för att där ger alla 110% och det gjorde honom bara till en i mängden.

Detta budskap ville jag få fram till mina 2 lag i dag inför semifinalerna. Det spelar ingen roll hur bra laget är på papperet, i ett slutspel ger alla gärnet och det finns inga lätta matcher. 97orna var först ut mot Hersey och det som såg ut att bli en lätt match höll på att sluta i katastrof då Hersey med 3 minuter kvar av matchen gjorde 1-4 och med en minut kvar av matchen stod det helt plötsligt 3-4 i stället för 0-4 som vi ledde med. Men vi lyckades hålla undan och punktera matchen i tom kasse.

96 vann även de sin semifinal och jag hade 2 lag i final efter en riktigt rysare där vi vann med 2-1 i overtime.

Final dags och 97orna hamnade i ett tidigt 2-0 underläge men lyckades komma tillbaka och vinna med 5-3 efter en riktigt stark 3e period där vi ändrade vårt spel och taktik fullständigt och detta drag lyckades mycket bra och vi kunde till slut stå som segrare av årets upplaga av Philladelphia Memorial Day Shootout Tournamnet.

Tyvärr krockade finalerna och jag kom in till 96 finalen med endast halva matchen kvar då det stod 4-0 till Old York. Det kändes så klart oerhört tungt och tråkigt men det var bara att försöka vända matchen och vi var mycket nära men kom inte närmare än 2-4 och vi hade förlorat en final. Jag känner fortfarande enorma skuldkänslor att jag inte kunde vara med 96orna från början i deras final. Det kändes som att jag svek dom, men jag kunde tyvärr inte dela på mig själv. Mina 2 assisterande tränare ställde upp och gjorde det bästa av situationen men jag är ändå väldigt besviken på mig själv för detta.

Jag är oerhört stolt och glad över all mina 3 lag denna helg och de har gjort ett enormt bra arbete och lyckats spela den hockey jag ville se. Helt underbara individer med mycket hockeykunskaper.

Tack för att ni finns,
Fredrik Nygren

2 comments:

Bobby said...

STORT GRRRRATTIS!

Svägerskan said...

Gud vad kul! Grattis!!

Kram Sandra