Thursday, June 17, 2010

Kapten Freddy!

I dag fick jag leka kapten för 5 minuter när bilfärjan gick över Potomac River från Maryland till Virginia på andra sidan. Vi hade nämligen bestämt oss för att åka till ett stort Outlet köpcentrum som låg på andra sidan floden. Humlan var helnöjd med dagens shopping och kunde stolt avslöja att han hade sparat hela 300 dollar. Men då sa jag ju det att han har snarare förlorat 120 dollar, för hade det kostat 400 så hade han ju aldrig köpt det. Men det var faktiskt riktigt billigt och jag köpte i alla fall ett par shorts.

Tidigare på morgonen hade jag ställt klockan på 6.20 och haft ett ispass med 2st spelare, Tyler och Zach. Det vart en timmes skridskoåkning och båda spelarna var lagom slitna och trötta efter passet.

Själv åkte jag hem direkt och satt framför datan 3 timmar och jobbade på lite planering inför nästa säsong. I dag kom det ut på Täbys hemsida att jag tar över som Utvecklingsansvarig i klubben och det är mycket som ska falla på plats. http://www.lagsidan.se/tabyhc/nyhet-251401-1-thc~utvecklingsansvarig.html

Det är viktigt att man hittar en tydlighet i organisationen och att alla drar åt samma håll. Jag tror på tydliga roller och arbetsuppgifter så att det inte blir en massa olika kockar och en rörig soppa som resultat. Men det känns verkligen spännande och som en rejäl utmaning för mig och föreningen. Det känns även väldigt positivt att ha med sig Raffe på denna resa som kommer att vara min assisterande tränare i både 96 och 97 laget. Vi delar många tankar och idéer och pushar varandra till att finna ny inspiration och nya utmaningar för spelarna. Jag är ingen person som brukar sticka ut hakan allt för långt och komma med självsäkra och kaxiga påståenden, men jag vågar påstå att spelarna i våra lag kommer att få en väldigt bra hockey utbildning.

Men innan resan börjar på allvar så har jag 5 veckors arbete kvar här i USA. Jag inser ju närmare jag kommer hemresan hur tungt det verkligen kommer att bli att lämna människor här. Jag har ju lämnat förr, men nu flyttar jag ju hem igen och vet inte om jag kommer att se vissa människor igen. Det känns oerhört tungt för mig att behöva lämna vissa av de spelarna som jag har jobbat med till och från och mer eller mindre under dessa 2 år. Men förhoppningsvis så är jag tillbaka nästa sommar igen och jobbar några veckor.

I morgon kommer det första svenska besöket då Gustav med familj anländer. Gustav är en av 3st spelare från Sverige som ska vara med mig och Washington All Stars och spela Naps (North American Prospect Showcase) i Buffalo nästa helg. Det ska bli riktigt kul för alla parter med lite internationellt utbyte och jag ser verkligen fram emot tuneringen.

Hockey Bockey,
Fredrik Nygren

No comments: