Thursday, June 10, 2010

Stanley Cup Champions!

I dag vart så det då klart att Chicago stod som segrare i årets Stanley Cup och NHL säsong. Jag tycker verkligen att Chicago är värdiga vinnare och man har en skön mix av gamla och unga spelare där det finns väldigt många ödmjuka och duktiga ledare i laget. Ett extra stort grattis till vår svenska vän Hjalmarsson som även fick en assist poäng i den avgörande matchen. Kanes avgörande mål i övertid vart ett riktigt slumpmål som målvakten så klart skulle ha räddat, men det blir ofta ett skitmål som avgör alltihop.

Tidigare under dagen pratade jag med min lagledare i Täby 96 och det känns riktigt bra inför säsongsstarten v.32. Även 97 laget drar i gång samma vecka med 3st ispass om dagen för att ladda inför Nike Bauer cupen som spelas senare under veckan där båda lagen deltar i respektive årsgrupp. I båda lagen har det redan hört av sig nya spelare som är sugna på att komma och några av dem kommer att komma redan vecka 32.
I dag var jag och Humlan på baseball matchen mellan Nationals och Pirates som var en lite halvseg tillställning utan nyförvärvet Strassburg som i går kväll frälste hela DC. Vi lämnade matchen tidigare för att hinna hem och se slutet av Stanley Cup finalen som jag berättade om tidigare.

Nästa vecka kommer det 3st spelare från Sverige på besök som ska ladda i DC en vecka innan de åker med mina Wasington All Stars lag till Buffalo och spelar Naps. Det ska bli riktigt kul med lite svenskt besök och man kan ju hoppas att de köper med sig lite salt lakrits.

Grattis Chicago Blackhawks,
Fredrik Nygren

No comments: