Tuesday, June 22, 2010

Kettler Ice Plex!

5 timmar efter det senaste inlägget så ringde väckarklockan och jag begav mig till Rockville för morgon träning med 7st spelare. Det vart en hel del passningsövningar i början och det gick lite upp och ner. Efter ett tag vaknade dock spelarna till och det vart bättre och bättre, efter en timmes träning så var det dags för en timme till för vissa då jag höll i en klubbtekninks träning. Det vart en hel del blandade finter och dragningar och många gjorde det riktigt bra, på detta pass var det en väldig blandning av spelare från 94 till 02.

Sedan åkte det svenska gänget till samma Pannkaks hus som sist och åt en god frukost, med oss var även Joe och Kris som var med på isen. Jag hade sedan lovat sällskapet ett besök på Washington Capitals tränings anläggning Kettler för en liten rundtur. Jag lyckades få tag på General Manager George Mcphee som ringde ett samtal och ordnade en guidad tur inne i omklädningsrum, gym och spelarnas utrymmen. Jag har varit där förut ett par gånger men det var riktigt kul för de som var där för första gången att få se det hela bakom kulisserna.

På kvällen hade jag bokat bord på min favorit resturang PF Changs för 10 personer som hela svensk ligan var Anton, Gustav och Hugo med familjer och jag och Humlan. En riktigt trevlig kväll med god mat och härligt sällskap. Tyvärr spillde ju servitören en halv flaska öl över mig när jag satt ner på min plats. Detta såg herr Danielsson till att åtgärda på ett bra sätt då han sa till samme servitör på en härlig svengelska, - He is not paying! Detta godkändes av servitören och jag fick min huvudrätt gratis. Men hela sällskapet var nöjda med både kvällen och middagen.

I morgon har jag och Humlan utmanat Stefan och Hugo på en Tennis match, och vi känner oss lite nervös då vi anar att de kommer att vara mycket bättre än vi.

Sov gott,
Fredrik Nygren

No comments: