Sunday, June 20, 2010

New York City!

I fredags morse hade jag ett ispass klockan 7.00 med Anton, Gustav och Josh. Det var första gången jag var tvungen att blanda Svenska och Engelska på samma ispass, men det gick ju väldigt bra ändå. Anton som är född 92 vart trött väldigt fort och efter en dålig frukost så fick han gå och spy. Men han kom tillbaka ut på isen och körde för fullt igen, hans bror Gustav var även han nära på att spy, men han klarade sig fint. Dom är riktigt duktiga båda 2 och jag kan förstå deras trötthet med Jet Lag och allt som följer med en resa från Sverige till USA.

Sedan åt vi en frukost tillsammans på ett riktigt Panncake House där dom bjöd på riktigt goda pannkakor med färska jordgubbar. Sen var vi tvunga att skiljas åt då jag och Humlan skulle åka till New York. Resan gick bra men tog 7 timmar i stället för normala 4 på grund av en fruktansvärd trafik. Väl framme tog vi varsin dusch och gick ut och åt en middag och kollade stan lite grann.

I morse så vaknade vi tidigt och gick runt ett par timmar i stan och tog blandannat en promenad i Central Park som är riktigt fint med höghusen i bakgrunden. Humlan älskade New York medan jag tycker att det är lite väl livat och mycket folk, det känns så stressat vart man än är. Men visst är det något charmigt med staden också.

I kväll var vi bjudna på middag hemma hos en spelare som jag tränar på mina camper. Det var väldigt trevligt och det bjöds på jätte god mat. Nu är det sängdags innan morgondagens träningar på Laurel med Washington All Stars.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: