Friday, June 4, 2010

Homeschool!


I morse hade jag ett ispass med min homeschool grupp som jag brukar träna på Onsdagar. I dag var vi 2st utespelare och 1 målvakt. Isen var rätt dålig med mycket vatten men det gick ganska bra ändå. Vi började med lite skridskoåking innan vi fokuserade på motagning av pass och komma till snabba avslut. Både Cameron och Zach körde på bra och fick på rätt många bra avslut medan Chris i målet hade det rätt jobbigt med allt vatten som samlats i målgården. Ju längre passet gick ju svårare vart övningarna men spelarna jobbade som sagt på bra.

Efter passet åt jag lunch med Kimmy som är hemma över sommaren från College, vi var och åt på Thai Pavilion som är den bästa Thai resturangen i området. Hon spelar hockey på College och var sugen på att spela ett år i Sverige när hon är klar, så jag får kolla om någon svensk klubb är intresserad.

Annars har det varit rätt lungt och vi börjar väl förbereda oss för helgens träningar med Washington All Stars som är på Lördag och Söndag.

Vi ses,
Fredrik Nygren

No comments: