Monday, June 7, 2010

Bil problem!

Helgen är snart slut och jag är lagom sliten efter en rätt lång helg. Den avslutades som vanlig med en match med Rebels som i kväll mötte det bästa laget i ligan Flyers som hade fått in 3 riktigt bra College spelare. Men jag och Humlan stod upp som svenska vikingar och gjorde lagets enda 2 mål i första perioden, ett var kändes jämnt och rättvist. Vi ledde både med 1-0 och 2-1, men sen kändes det som att vårat lag tappade orken och Flyers kunde till slut vinna med 7-2.
Tidigare under dagen hade vi träningar med våra All Stars lag där jag hade bra uppslutning på 96 och 97 men sämre på 98. 96 och 97 körde i dag tillsammans och gjorde en bra träning med många spelare i gång samtidigt. När jag var klar med mina träningar så åkte jag som sist och åt på Ikea och köpte med mig köttbullar till Humlan efter hans ispass som slutade senare. Sedan åkte vi hem och vilade.

På vägen hem så började våran bil som vi har fått låna av några vänner att krångla och det visade sig att något hade gått sönder under motorhuven. Så vi fick ringa en bärgare som skjutsade bilen till en bilmeck. Men som tur var fick vi låna en annan bil så vi kunde ta oss till våran match. Vilka snälla människor det finns här i världen! Tack Kelly och Meade!

I morgon börjar sommarens 3e vecka i USA för denna gång och då börjar även min clinic som består av 11 stycken ispass som löper på under sommaren.

Sov gott,
Fredrik Nygren


No comments: