Wednesday, March 31, 2010

Skäms SVT!

Jag har blivit sjuk igen och har troligtvis fått halsfluss och borde egentligen ligga i sängen och sova just nu. Men precis innan jag skulle somna så tittade jag på finalen i mästarnas mästare som var en av SVTs största skandaler någonsin. Programmet i säg var bra i 8 avsnitt, men när man avslöjar i slutet av avsnitt 9 vem som ska vinna så är det riktigt illa. Att man inte ens kan göra en 30 sekunders lång trailer på en timme långt program utan att avslöja vinnaren så har man allvarliga problem. För precis som jag skrev för en vecka sen så stämde ju min teori om rösterna när pokalen delades ut.

Att man sedan låter hela tävlingen avgöras i ett pulstest är ju ännu mer skandal, när en person som Thomas Johansson som inte har ett smack i en final att göra får en gratis plats för att Louise som är den överlägset värdiga vinnaren har ett dåligt och stressat hjärta så är det ju något som är helt galet. Nej Jag hoppas alla som har följt detta program håller med mig om att dessa 2 stora misstag förstörde hela serien och att vi utser Louise som den moraliska vinnaren. Samtidigt har ju Armand gjort det bra och förtjänar ett guld, men borde haft en helt annan konukrens i finalen. Så dela din medalj med Louise Armand.

Riktigt dåligt SVT, nu ska jag bojkotta er för en tid!
Fredrik Nygren

No comments: