Saturday, March 27, 2010

Kom hit!

Nu går man mest och räknar dagarna innan jag kommer hem till Sverige, den 12e Aprill åker jag och landar i Stockholm den 13e. Det ska bli väldigt kul att träffa alla igen efter ett par månaders frånvaro. I dag var det ingen hockey på schemat och då är det lite svårare att göra något vettigt och kul av tillvaron här, man kan lätt påstå att jag saknar familjen Nylander och dessa dagar lite extra. Det har även varit mulet och kallt i 2 dagar nu så vi får hoppas den sköna värmen kommer tillbaka snart.

I går var det Swedish American Skills clinic på schemat så då är det kul att få träffa och träna alla spelarna. Vi har 2 riktigt bra grupper som gör stora framsteg på isen, speciellt de spelarna som aldrig har fått denna typ av träning.

Lite hockey vart det ju även i dag med radiosporten där jag följde DIF-Brynäs i ett fullsatt Globen. Djurgården vann och är därför nu klara för Semifinal där man möter antingen Linköping, Färjestad eller Skellefteå. Det känns som att det är 3 rätt jämna lag, men där jag nog hoppas på Skellefteå trots allt (förlåt Dick). Även HV71 vart klara för Semifinal i kväll efter 4-1 i matcher mot Timrå.

På kvällen vart det en bio och jag såg filmen Green Zone som var rätt dålig och seg i mitt tycke.

Kan ingen tapper själ från Sverige boka en spontan resa hit nu när jag har så lite att göra och hälsa på i ett par dagar.

Vi ses!
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Hej vad tycker du om tv pucks utagningarna