Thursday, March 25, 2010

13850!


Jag vill be om ursäkt till er som tror att min svt teori stämmer, för att om ni inte uppfattade den så borde jag ju så klart inte ha avslöjat den. Men jag tyckte det var så uppenbart att jag hade hoppats på svar som, "Fredrik, jag håller med" och "Jag tänkte på precis samma sak". Men nu vart det i stället lite smått irriterade vänner som tyckte jag var elak som delade med mig av mina iaktagelser.

Klockan 13.30 lokal tid så satt jag fasst klistrad vid datan och semifinal nummer 4 mellan DIF och Brynäs. Troligtivs den sämsta matchen från Djurgårdens sida så här långt i slutspelet men det räckte endå till seger och en skön 3-1 ledning matcher. Jag tror faktiskt att Djurgården avgör denna match serie redan på Fredag inför ett slutsålt Globen (13850), när hade en svensk ishockeymatch så mycket folk på läktarna senast? Det kommer att bli en otrolig upplevelse för alla inblandade och för alla på plats. Själv får man nöja sig med fjuttig radiosport sändning då canal+ inte har rättigheter att sända elitserie matcher i utlandet. En konstig sak då kanal 5 upperbarligen kan göra detta och samtidigt som canal+ visar allsvenskan i fotboll. När jag försöker köpa matchen på canal+ webtv csports så står det att jag befinner mig i fel region för att kunna se matchen.

Till middag vart det PF Changs som helt klart är det bästa, jag funderar på hur stort denna resturang kedja skulle kunna bli i Sverige. Troligtvis riktigt stor även hemma så det kanske vore något att satsa på.

Hej hopp!
Fredrik Nygren

No comments: