Tuesday, March 9, 2010

Swedish American Skills Clinic!

I dag började min återkommande Swedish Skills Clinic som jag kör för 4e gången här i USA. Denna gång har jag Dan med mig som tränare och clinicen pågår under 5 veckor med 10st ispass i Cabin John ishall. Vi har 2 grupper, en yngre med 98or och yngre och den andra är 97 och äldre. Båda grupperna är fulla med ca. 30 spelare i varje grupp och vi har spelare från många olika klubbar så det är mycket roligt. I dag jobbade vi med mycket teknik träning i små grupper över hela isen. Det gick väldigt bra och både spelare och föräldrar verkade väldigt nöjda efter passen. Nästa pass är på Onsdag kväll.

I morgon ska jag göra något väldigt roligt på kvällen, jag ska på en konsert med Dropkick Murphys som är ett amerikanskt band med Irländska rötter. Det är ett av mina favorit band här i USA och det ska bli kul att få se dom igen, sist var nämligen 2001 när dom var i Sverige. Dom spelar i Annapolis som är "huvudstaden" i Maryland, det ligger ungefär 40 minuter i från mitt hus.

Våren är äntligen här på riktigt och folk har redan satt på sig shortsen och t-shirtarna även om det är för tidigt för mig. Men det är mellan 10-15 grader varmt och sol, så det är riktigt skönt att vara ute i det fina vädret.

Du måste ut för att hitta in!
Fredrik Nygren

No comments: