Friday, March 19, 2010

Kvartsfinaler!

"Å en sådan härlig dag, Djurgårn vann Djurgårn vann. Djurgårn är det bästa laget spöar Hammarby och Gnaget. Å en sådan härlig dag Djurgårn vann, Djurgårn vann."

Den sången kunde jag gå och nynna på med ett litet leende på läpparna en dag som denna när DIF vann den första kvarstfinalen mot Brynäs med 4-3 i Läkerol Arena. Jag lyssnade på matchen på webradion och tittade samtidigt på Timrå-Hv på Tv5 Play som visar DIF nästa omgång. Det kändes som att DIF var det bättre laget i kvällens match och ett bevis på detta var andra perioden då man vinner skottstatistiken med hela 20-4.

I kväll hade jag även de 2 sista passen med Team Maryland lagen. Först ut var 98orna där vi spelade match hela passet, tyvärr var det inga föräldrar som var sugna förutom jag och min assisterande coach Jay så vi fick ta hjälp av några spelare i vårat lag, men det var en jämn och rolig match.

Under 97 lagets match dök några fler föräldrar upp och vi kunde mönstra en femma med föräldrar och syskon, men även här fick vi låna in spelare. Vi hade riktigt roligt under båda matcherna och det var en kul avslutning på en lång men intensiv säsong.

Hej Svejs!
Fredrik Nygren

No comments: