Thursday, March 4, 2010

6 och 7!

Jag åkte till träningen vid fyra tiden så att jag skulle ha tid att äta lite innan, så det vart en soppa med smörgås på Panera innan jag gav mig av till rinken. Det känns som att febern var borta i dag eller i alla fall lägre än i går kväll. På vägen till rinken såg jag att Josh och hans mamma satt i bilen framför så jag ringde och erbjöd mig att skjutsa Josh i stället. Under den 45 min långa vägen till Laurel så lärde jag Josh lite svenska, som han tränade på flitigt. Han lärde sig blandannat att räkna till 10. Alla amerikaner tycker att det svenska uttalet för siffran 6 är väldigt lustigt, och att 7 är det svåraste att säga.

På plats vid Laurel så var det så dags för den näst sista träningen innan helgens matcher mot Little Caps. Alla spelare var på plats utom ena målvakten Michael som fick en hjärnskakning förra helgen, med i stället var Brady från 98orna. De första 20 minuterna av passet så jobbade Ryan med målvakterna och jag drillade spelarna i det fysiska spelet där vi gick igenom hård forechecking. Efter detta vart det uppspel under press som vi hade problem med förra helgen i slutspelet. Spelarna gjorde bra i från sig och måste lära sig att kommunicera mer i uppspelet, då de ofta slänger i väg puckar utan att titta.

Sedan vart det 5-5 spel där spelarna skulle söka byte efter 40 sekunder på signal.

Tiden går så himla fort och jag har nog inte insett att säsongen kan ta slut efter denna helg om vi inte vinner mot Little Caps och går till District. Så nu gäller det att ta vara på varje tillfälle med mina 2 lag.

Vi ses!
Fredrik Nygren

1 comment:

Svägerskan said...

Lycka till i helgen Fredde!!

KRAM