Sunday, March 21, 2010

Varmt ute men kallt inne!


En väldigt lång dag lider mot sitt slut.

Det började med kvartsfinal 2 mellan DIF och Brynäs där tyvärr Brynäs kvitterade i matcher i dag till 1-1 även om Djurgårn kändes som det bättre laget större delar av matchen, men det gäller att göra mål och 1 räcker sällan till att vinna en match.

Med lite sorg i bröstet begav jag mig ändå till Bowie och try outer för mina Washington All Stars lag. Jag kom dit 14.45 och kom hem 22.30 så det var en heldag i en kall ishall när vädergudarna bjöd på rena rama sommarvädret ute, strålande sol och 23 grader gjorde att jag invigde min shorts säsong i dag.

98orna var först ut på try outen och det känns som att vi kan få ett bra lag med en riktigt stark backuppsättning och det ska bli väldigt intressant att se hur vi kommer att stå oss i sommarens tuneringar. Sen var det dags för 97orna och dagens absolut svåraste try out och min hitillls svåraste någonsin. 30 spelare gjorde upp om 15 platser och det var väldigt många duktiga spelare på plats. Till slut kom jag och Jeff fram till ett lag som vi tror kan bli riktigt slagkraftigt med en bra mix av olika spelartyper. Sist men absolut inte minst var 96orna där någr av spelarna är stora som hus. Dessa spelare fyller 14 år detta år och vissa är nästan ett huvud längre än mig. Detta lag tror jag kan bli riktigt slagkraftigt och detta lag har även en guldmedalj att försvara i första tuneringen som spelas i Philly i slutet av Maj.

Kvällen avslutades på en resturang i närheten av rinken där vi gjorde de sista korregeringarna i uttagningarna. Det är verkligen en speciell och olustig känsla som tar väldigt mycket på krafterna att behöva peta spelare som man inte anser är tillräckligt bra. Det är alltid lätt att plocka de 10 bästa spelarna men när det kommer till de sista 5 platserna så börjar den riktiga utmaningen. Det är så små marginaler som avgör då och man måste verkligen försöka koppla bort sanningen att det är barn som troligtvis kommer blii förkrossade om dom inte klarar det, man har att göra med.

Nu är det dags att sova då Team Maryland 97 har sin sista match för säsongen i morgon, en match som vart uppskjuten sedan snö stormen och som vi alla trodde att vi skulle slippa spela, men nu måste vi göra det i morgon. Men det blir nog kul då vi har Team Party efter matchen också.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: