Monday, March 15, 2010

Wass!


Det kändes lite tomt då jag hade min första helg fri från coaching sen i julas, vad gör man en helg som denna. Det blir lätt långtråkigt och trist och man har tid för ingenting. Som tur var hade vi Team party med 98 laget i går hemma hos familjen Boudreau, det var trevligt och ungarna spelade den vanliga sporten "knee hockey" som är en blandning av hockey och innebandy. Dom spelar med väldigt små klubbor och får bara stå på knä och spela, men barnen älskar denna så kallade sport. Jag fick en del presenter också på partyt, det var presentkort från olika ställen som Starbucks och Itunes.

Vad gjorde jag då en helt vanlig Söndag utan varken hockey eller team partyn. Jag slappade hemma ett par timmar innan jag unnade mig en lunch på en lokal kina resturang i närheten. Sedan var jag tvungen att köpa ett par nya sneakers skor då mina gamla börjar bli slitna. På kvällen var det så dags för Rebels att spela match igen, och i kväll mötte vi ligans bästa lag Flyers som bara har en förlust under hela säsongen och denna förlust var efter ett oavgjort resultat vid full tid. Vi kom ut riktigt starkt och jag gjorde 1-0 redan efter 10 sekunder in i matchen. Detta var dock inte personligt rekord då jag som B-Junior gjorde mål efter 7 sekunder in i en match mot Haninge Hockey. Kvällens match var riktigt jämn och välspelad och vi spelade vår bästa match för säsongen. Med 3 minuter kvar av matchen ledde Flyers med 2-1, men då passade jag till Smith som satte kvitteringen. Men redan i bytet efter så gjorde dom 3-2 och vi var tvungna att kvittera med 1.40 kvar. En tekning i anfallszon och Smith vill vara snäll mot mig denna gång och vinner tekningen bakåt och jag sätter kvitteringen med 40 sekunder kvar. Matchen går till straffläggning där Flyers tyvärr vinner, men 1 poäng mot serieledarna kändes riktigt bra.


I dag kunde man även följa Elitseriens kvartsfinals lottning, och som Djurgårdare så kändes det helt rätt att välja Brynäs. Jag tror nämligen att Frölunda kan bli riktigt farliga i slutspelet då dom har ett väldigt namnkunnigt lag som vet vad som krävs i ett slutspel. Förhoppningsvis kan Djurgården gå riktigt långt med spelare som Ragnarsson och Ölvestad tillbaka i laguppställningen, utan dessa 2 herrar så blir det dock för svårt och jobbigt.


På Torsdag börjar det och jag känner mig laddad även om jag inte kan se matcherna, så ska det ändå bli kul att följa på Sportradion som förövrigt aldrig gillar Djurgården. Lite komiskt att höra kommentatorerna som alltid jublar högt när de andra lagen gör mål, men när Djurgårn gör mål säger dom bara, Oj nu vart det mål.


Tyvärr förlorade ju Djurgården Fotboll i dag mot Häcken, men tydligen så såg spelet lovande ut och det är ju i så fall positivt men det gäller ju att vinna och plocka poäng som Lennart Wass (tränare) säger. Lennart verkar vara en underbar människa med mycket humor och lite seg i bland, jag har ett leende på läpparna varje gång jag ser en intervju med honom.


God natt kära vänner!
Fredrik Nygren

No comments: