Sunday, March 28, 2010

U16 final!


Lite svensk hockey i brist på amerikansk. Semifinalerna i U16 SM är färdigspelade och glädjande nog så har 9st spelare från mitt gamla lag Stocksund 94 tagit sig till final tillsammans med 16st gamla DE spelare (Tillsammans SDE Hockey) i morgon mot Frölunda HC. I semin besegrade man Djurgårdens IF med 6-2 och Frölunda vann mot Rögle med 5-4. Jag är riktigt stolt över de gamla Stocksund spelarna som har tagit sig så här långt, och håller tummarna i morgon när finalen spelas.

I 95 kullen har Stockholms Ishockey förbund tagit ut den första 95 truppen för kommande TV puck. Allvarligt talat så har jag alldelles för dålig koll på 95orna just nu, men ser att många av de spelarna som var duktiga för 2 år sen är med. Jag undrar bara var Wilhelm Westlund är? Är han fortfarande skadad? Annars är det ju årets skandal om han inte är med. Men jag vet att han har varit skadad och antar att det är därför.

I dag tog jag en tripp med bilen till Hagerstown som ligger ungefär en timme från mig, det var en trevlig bilfärd i fin natur med mycket berg och dalar. Målet var Hagerstown Outlet Mall där dom hade hundratals butiker med bra priser, men det vart ingen stor shopping utan jag nöjde mig med en hoodtröja.

Hälsningar!
Fredrik Nygren

No comments: