Friday, March 12, 2010

All Star!

Även denna dag startade med en promenad och under samma sträcka som i går så förbättrade jag mig med 5 minuter. Återigen en härlig vår promenad med lite mulet väder men ändå riktigt skönt att vara ute. Senare under dag åt jag lunch på Chicken out, som har allt man kan tänka sig i kyckling väg, burgare, pasta, soppa, sallad osv. En classic burger vart det i dag och den smakade bra med lite grönsaker.

Kvällens träningar vart roliga.
Först ut var 98orna som hade en stor All Star strafftävling där bara snygga straffar räknades. Vi fick skåda en väldigt underhållande och innehållsrik tävling där Brandon vann på sina 8 poäng efter en straff där han på knä snurrar runt ett varv och slår in en snygg backhand bakom målvakten. Själv misslyckades jag med mina olika ideér förutom en där jag skiftade från left till right med klubban. Både spelarna och jag hade väldigt kul och fick verkligen använda vår fantasi i straffläggningen. Vi avslutade sedan med spel i en av zonerna.

97 laget hade i stället en tävling på sin träning där laget "Benchwarmers" vann. Tävlingen bestod av fyra grenar, Snabbhet, Straffar, målskytte under tid och pricksäkerhet. Även 97 laget avslutade passet med spel.

I morgon ska jag till Verizon Center och se matchen Capitals-Tampa Bay. Jag har blivit bjuden av en spelare i laget och vi har VIP biljetter på första raden precis vid tekningscirkeln. Så ni som har chans att se matchen får leta efter min svenska tre kronor tröja vid plexiglaset.

Bedtime!
Fredrik Nygren

No comments: