Wednesday, March 10, 2010

Dropkick Murphys!

I kväll fick jag då se Dropkick Murphys live för andra gången i mitt liv. Denna gång på klubben "9.30" i DC. Jag skrev fel i går då jag skrev att det var i Annapolis, men det var alltså Downtown i Washington. Jag vart bjuden av en pappa i hockeylaget och han hade ordnat VIP platser så det var riktigt bra. Det var en bra konsert, men volymen var lite för hög. Det var nog en av de högsta volymer jag har upplevt på en konsert, och då är det svårt att njuta av musiken. Men det gick att njuta till de flesta låtar, speciellt när dom spelade mina favoriter. Vid 2 tillfällen bjöd dom upp publik på scenen, första gången alla tjejer från dansgolvet och andra gången alla som fick plats på scenen. Men jag stod uppe och njöt på VIP hyllan bakom och ovanför dansgolvet.

Innan konserten hade båda mina lag träningar. 98 laget var först och där hade vi en skills competition tävling med 3 lag. Detta var väldigt uppskattat och spelarna såg ut att ha riktigt kul på isen. Efter detta så var det 97 träning och där bjöd jag in 98orna också, så vi gjorde 2 lag och spelade match hela träningen. Jag var med i lag svart som tyvärr förlorade med 14-13 i en jämn och välspelad match. Även under detta pass fanns det mycket glädje och skratt på isen som är väldigt viktigt. Nu när säsongen nästan är slut så finns det även mer tid för roligare och inte så fullt seriösa träningar.

Jag träffade även Peter som tränar 95 laget i dag under lunch timmarna, vi spenderade några timmar i solen och pratade om allt möjligt men mest hockey. Det var trevligt att kunna sitta utomhus igen och njuta av solen och en varm kopp kaffe.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: