Wednesday, March 24, 2010

Skandal SVT!

Nu är jag besviken på SVT som jag tror har avslöjat vinnaren av Mästarnas Mästare redan i näst sista avsnittet. Efter programmet visar de highlights från nästa avsnitt och då räcker programledaren fram bucklan till vinnaren som man förstås inte ser, men man hör 2 personer som jublar och firar vinnaren och dessa 2 är Louise och Thomas. Grattis Armand till första platsen i detta program och skandal SVT om min teori stämmer. Jag hoppas verkligen att jag har fel och att Louise vinner.

I dag var det dags för det fjärde ispasset av Swedish American Skills clinic som i dag som tidigare var väldigt välbesökt. Vi jobbade med olika teknikövningar med klubba och puck innan vi började med att lägga ut däck över hela isen där spelarna tränade olika moment. De fick lära sig att jobba tillsammans 2 och 2, med överlämningar passningar och puckbyten. Sedan vart det även mer individuell träning genom skridskoåkning med puckföring på olika sätt.

Vi avslutade passet med en helplansövning där så många spelare som möjligt skulle vara i rörelse, hög fart och intensivt med mycket jobb för både målvakter och spelare.

I morgon är det dags för kvartsfinal 4 mellan DIF och Brynäs, tack kanal 5 för att ni visar den på webben.

Jag ska även passa på att tipsa om min gode vän Göran Hartmanns gästbloggande på Uppsalas ny tidning denna vecka, där han berör en hel del hockey. http://www2.unt.se/pages/1,1826,MC=400-TYPE=blogg-bi=156,00.html

Sov gott!
Fredrik Nygren

2 comments:

Anonymous said...

Men grrrr... Skandal att min älskade svåger Fredrik Spoiler Nygren avslöjar hur det går!!

:o)

Puss

S

Fredrik Nygren said...

Förlåt Sandra och alla andra men jag var så irriterad och trodde det var uppenbart och att alla hade lagt märke till det.

Jag hoppas som sagt att det inte betyder någonting och att jag har fel.