Friday, April 2, 2010

Irländsk hockey!


I morse vaknade jag med ett mail från en Freddy O'Malley, där han berättade om en Irländsk hockey clinic som skulle utföras i Cabin Johns ishall i sommar. Detta tyckte jag verkade rätt märkligt av många anledningar. Irländsk hockey, Freddy precis som jag, namnet på clinicen precis som min, Cabin John precis som vi. Det var altså mycket som var hämtat från våran Svenska hockey clinic. Jag mailade min medarbetare och manager Dan L och frågade om han kände till detta, men sen kom ytterligare ett mail och då förstod jag direkt att det var en bluff. Samtidigt mailade Dan och frågade om jag såg broschyren till campen och jag sa nej. Strax efter kom en broschyr och då förstod jag att det var Dan som låg bakom aprill skämtet. När jag sedan fick se broschyren så skrattade jag lite grann för han hade gjort den precis som till våran clinic men bytt ut det mesta till Irländska färger och flaggor och gjort det till en fighting clinic.

Vi har riktigt bra väder just nu och i dag var det 25 grader varmt och strålande sol, men jag satt inne och lyssnade på DIF-LHC på sportradion. DIF vann den första semifinalen med 3-1, så det kändes riktigt bra.

På kvällen vart det dags för den riktiga skills clinicen och inte den Irländska bluffen. Jag var själv på isen då den andra Dan var bortrest, men i yngre gruppen hade jag hjälp av Jay. Det vart väldigt mycket klubbteknik i dag och jag gjorde mycket övningar med 2 puckar. Svåra, utmanande och roliga övningar som spelarna slet hårt med.

Nu är det dags att sova igen!
Fredrik Nygren

No comments: