Wednesday, April 14, 2010

Hemmaplan!

Nu har jag hemmafördel när jag skriver, precis som i en ishockey match kan jag ta del av hemma stödet. Men är det så annorlunda? Nej, egentligen inte förutom vädret och människorna. Jag älskar många människor i USA, men bara efter 1 dag i Sverige har jag redan träffat 3 nära vänner och min mamma. Möten som betyder mycket för mig som människa, möten som får mig att växa och känna mig starkare. Samtidigt så har jag många nära människor kvar att träffa också.

Resan gick bra och jag landade strax efter 15.00 i går eftermiddag, när jag kom till Arlanda så var Alex där och mötte upp mig. Sen åkte vi till Globen och hämtade våra biljetter till Final 1 och 3 mot Hv 71. Efter detta plockade vi upp Linus och sedan åkte vi hem till min mamma och åt en riktigt god middag. Sedan var det dags för hockey träning nummer 1 på svensk mark, jag och Linus följde med på Humlans träning med Tumba 95 som ska på cup i Norrköping i helgen. Med på passet var även 3 spelare från 96 laget som är riktigt duktiga.

Sedan vart det film hemma hos mig med Linus och Humlan. Men egentligen fick Humlan kolla på filmen själv då jag hade 3 väskor att packa upp och Linus hade fått en Iphone som han skulle instalera. Jag fick hjälpa honom en hel del med Iphonen då han inte är bästa kompis med datorer, men det gick bra till slut.

Klockan 3.00 somnade jag och vaknade 8 timmar senare utan en enda "vakning" under natten, så det var riktigt skönt att ställa om dygnet så pass fort.

Jag glömde min svenska telefon i USA, men snälla Scott och Wendi har skickat den med post så den dyker upp i morgon eller på Fredag. Jag har även inget internet hemma just nu, så det kanske blir lite färre uppdateringar än vanligt under en period.

Er,
Fredrik Nygren

1 comment:

Anonymous said...

Välkommen hem från TK med familj