Sunday, April 11, 2010

Utsugare!

I dag var jag tvungen att packa om alla väskor och väga dom en efter en. De flesta flygbolag inklusive British Airways som jag flyger med denna gång verkar ha ändrat sina bagage regler. Tidigare har jag alltid fått ta med mig 2 stora resväskor gratis och fått betala om jag vill ha med mig något extra utöver det. Men nu har de ändrat till 1 gratis väska och sedan snor de dina pengar på resten av ditt bagage. Jag har denna resa 3 stora väskor plus handbagage, för detta måste jag betala $200. Skulle de dessutom väga något kilo för mycket så får jag betala ytterligare $50 per väska, snacka om att suga ut folk på pengar. Jag hörde även häromdagen att vissa flygbolag även ska börja ta betalt för handbagage och att få gå på toaletten under flygningen.

Fredrik Nygren

No comments: