Friday, April 9, 2010

SM final!

Nu räknar jag bara dagarna innan jag ska åka hem.
3 dagar kvar nu bara och jag försöker packa alla min kläder och saker i 3st väskor, men utan vidare positivt resultat. Det blir svårt det här men det ska gå på något sätt.

I väntan på hemresan så hade jag ett ispass med Cameron, Zach och Kris i morse där vi jobbade med klubbteknik och passningar större delen av träningen. Sedan hem för att se när Djurgårn slog Linköping med 5-1 på hemmaplan. Så direkt efter matchen bokade vi biljetter till den första finalserien på 9 år för Djurgårdens del. Stort att se Challe Berglund efter matchen applådera Djurgården efter vinsten, det visar verkligen att han håller på DIF.

Många undrar hur Djurgårn kan vara så bra denna säsong när man förra året var nära att åka ur Elitserien. Jag är övertygad om att den största anledningen heter Hardy Nilsson och all den energi han har fått in i laget. Hans spelidé är rolig och underhållande att se och han har fått med sig spelarna på ett oerhört bra sätt. Jag tror och hoppas verkligen att Djurgården vinner SM-guldet i år. Nästa år verkar det även bli Stockholms derbyn i Elitserien igen då Aik är på väg upp, men frågan är om dom verkligen har råd att gå upp i Elitserien.

Sov gott!
Fredrik Nygren

No comments: