Monday, April 12, 2010

Sista rycket!


Dagen startade med att gnaget tog sig tillbaka till Elitserien, då tänkte jag att hela dagen var förstörd men den skulle visa sig bli bättre.

Jag tog en timmes promenad och njöt av det underbara sommar vädret som jag snart lämnar för några få ynka plusgrader och blåst i Sverige. Men vad gör väl vädret när allt kommer omkring, det är ju Sverige i sig som är underbart och alla dess människor som jag saknar. I USA finns det också människor som jag kommer att sakna väldigt mycket så det känns som att man står med ena foten i varsitt land. Nästan som att stå vid gränsen mellan Norge och Sverige, men detta är väldigt mycket längre bort.

Efter promenaden avnjöt jag en riktigt god lunch med Thai mat på Tara Thais uteservering, där det var riktigt skönt att sitta i skuggan och njuta av den fina utsikten som innehåller en väldigt stor damm med fåglar och trampbåtar. Sedan vart det självkart en kaffe från Starbucks och sedan köpte jag några presenter till mina brorsdöttrar och även en födelsedag present till min kära bror som snart fyller år.

Det har även packats en hel del under dagen och det känns äntligen som att jag kan slappna av och inte behöva oroa mig så mycket. Jag fyllde 3 stora väskor lätt och har även blivit tvungen att lämna en hel del packning tills sommaren när jag kommer tillbaka igen. Nu får vi bara hoppas att jag slipper övervikts avgiften när jag kommer till flygplatsen, men enligt mina beräkningar så borde jag klara mig på gränsen men man vet ju aldrig. Jag vägde mig själv först och sedan med väskor i handen eller på ryggen och sedan räknade jag ut mellan skillnaden. Men det som ororar mig är att vågen är digital och ändrar siffror hela tiden, så därför känns det inte riktigt säkert.
Till sist vill jag bara anmärka på att jag måste ha de blygaste och tystaste läsarna i hela blogg världen. Jag har drygt 100 läsare per dag, men ingen kommenterar och inte ens nu när jag har skapat rutor där man kan kryssa i om inlägget var rolig, intressant eller tråkigt orkar ni svara.
Kom igen nu!!

Nu är det dags att försöka sova och nästa gång jag skriver befinner jag mig troligtvis i Sverige!

Sov gott!
Fredrik Nygren

3 comments:

Peter said...

Välkommen hem! :-)

Peter JHC -97

Tobbe said...

jag är än av de tysta läsarna, men mycket intressant blogg :)

Ronnie said...

Alltid lika intressant att läsa dina inlägg även om jag - liksom de flesta andra inte kommenterar så ofta. Önskar dig en skön sommar på hemmaplan. För många i "din" gamla åldersgrupp 94:or, blir denna sommar en brytpunkt då många lag splittras när spelare försvinner till hockeygymnasier på olika håll.