Sunday, November 15, 2009

Tungt!

Föräldrar har rätt att tycka vad dom vill men att gå runt och prata om det öppet sprider oro och frustation hos en grupp människor som sedan ska ut och prestera på isen. Vissa föräldrar går även till överdrift som i dag när en man i 40 års åldern pratar högt och tydligt utanför spelarnas omklädningsrum efter en 6-1 förlust om hur dåliga och patetiska dom är.

Då brinner det för mig, jag blir så irriterad av sådant och tycker synd om mannens son. När tränaren troligtvis redan har gått igenom matchen så kommer detta som salt i såren. Jag gick därför upp till personen i fråga och berättade att det han sa hördes och alla spelarna i laget lyssnade. Då sa han bara att vårt powerplay var patetiskt, ja visst är det något som är dåligt om vi släpper in 4st bakåt i powerplay. Men att kalla 12 åringar och deras prestation för patetiskt är i mina ögon mer patetiskt än ett dålig powerplay.

I går Fredag vann vi våran första seriematch med WJ och i dag vann 98orna med 8-2 efter sin bästa match för säsongen. Men som sagt 97orna hade en tuff förlust där man var det klart bättre laget men gjorde inte tillräckligt med mål och släppte in för många. Vi vann skotten och hade 3 skott i stolpen. Men vad hjällper det när det andra laget har 3st spelare är stora som 95or och åker lika fort som en vuxen man. Då är det i bland svårt att spela Powerplay när dom fångar upp varenda lös puck och får ett friläge.

Nu ska jag snart försöka sova och blicka fram emot revanschen i morgon!
Fredrik Nygren

No comments: